I mitt hemland i ditt hemland

Åttahundrasjuttio.

Ja jädrar. Kom precis på att jag äntligen ska få klippa mig imorrn. Synd att den nya tjejen som klippte mig sist hade slutat. Så nu ska jag klippa mig hos Sara igen. Hon pratar alltid om att hennes mamma inte vill att hon ska klippa av sig håret. Hon kommer från ett annat land. Kanske ett land där tjejer inte får ha kort hår. En dag när jag pratade med Tindra så berättade hon att tjejer inte får ha kort hår. Ungefär som i Saras mammas hemland (enligt min teori).

hogie: Det var värst vad långt hår du har fått!
Tindra: Jaaaaaa
hogie: Ska du inte klippa dig snart?
Tindra: Neeej. För tjejer får inte ha kort hår!
hogie: Eh nehej, vem har sagt det?
Tindra: Pappa.
hogie: Okej. Men då är jag kille och tjej eller..? Eftersom jag har kort på ena sidan och längre på andra? (då var mitt hår fortfarande ganska kort på vänster sida)

Hon blev jätteförvirrad men konstaterade att jag faktiskt är tjej. Själv konstaterade jag i tystnad att det kan inte vara lätt för ungen att ha en pappa som är idiot. Det är sant. Han är faktiskt en idiot. Jag kan nog inte säga ett gott ord om den totalt kompletta idiotfinnen så fråga inte vettja.

Idag är det säsongspremiär för husfruarna! Hoppas jag slipper se en idiotfinne på vägen upp till syrrans teve. Då kanske jag säger något dumt (som egentligen inte är dumt utan faktiskt helt sant, men ändå onödigt att säga för ibland är det bättre att bara vara tyst. Men det är svårt. Att vara tyst om saker som man inte vill vara tyst om).

Puss!

bob hund - Min trampolin

För att den är lagom ansträngande.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

alla borde älska joel alme! eller inte alla, men flera! eller vi kanske är rätt många? jag vet inte, jag vet att jag går runt och tjatar om joel alme och ingen vet vem jag pratar om. tur det finns spotify så jag kan tvinga på dem lite länkar!



förresten är jag besviken på husfruarna igår, jag ville ju gå framåt i handlingen, jag har inte tid med massa drömmar och moralkakor!

2010-03-03 @ 20:57:40
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Vi är rätt många. Det ska du veta. Vi är inte ensamma. Du råkar bara umgås med helt fel folk. Har du någonsin reflekterat över varför du egentligen umgås med de där människorna...? Mhm, det borde du göra.



Men tror du eller! Varför gör de det till ett premiäravsnitt? Jävla Kanal 5. Tur att Mrs Solis alltid är rolig.

2010-03-03 @ 22:44:20
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0