Tur att jag inte är femton. Eller?

Åttahundrasjuttiotre.

Idag känner jag att... Jag vet inte. Barnmorskorna verkar tycka att jag är dum i huvudet för att jag inte vill äta hormoner. Hur kan man få ha en sån inställning och arbeta inom sjukvården? Borde hon inte komma med argument istället? Eller alternativ? Det fanns alltid massa alternativ innan jag var tillräckligt gammal för att äta p-piller. Då skulle jag få allt från akupunktur till någon slags elstötar som gravida får. Men nu finns det bara "Du får väl bestämma själva vad som är bäst - att må lite dåligt av p-pillren eller vara hemma från jobbet två dagar i månaden". Jag tycker sånt där är förjävligt. Tänk om det är en femtonårig liten flicka som ringer och får sånt bemötande, hur ska hon våga komma tillbaka till dem? Tydligen så kan man inte ha astma och mens heller. Varför ska det vara så jävla svårt? Varför? Jag tar hellre ett astmaanfall än den här mensvärken. Så ge mig nåt bara! Jag tar vad som helst.

Men det verkar bara vara barnmorskorna som är helt bittra och trötta på att prata mutta. För sjuksköterskan som jag fick prata med när doktorn inte svarade var hur bra som helst. Ni kanske ska sluta jobba med muttorna när ni tröttnat på dem? Roligt var

Sjuksköterskan: Vilken läkare har du då?
hogie: Jag tror han heter Sture. Finns det en sån?
Sjuksköterskan: Jaha.... okej... Ja det gör det.

Det kändes inte som att hon tyckte att jag skulle prata mens med Sture. Sture som är så rolig. "Titta här! en sån kan du få. Det är inte så roligt. När man träffar en dam eller så".

Tur att det är husfruarna idag. Då kanske det känns lite bättre. Idag ska vi skriva kontrakt också! Tror jag i alla fall. Jag har inte riktigt lyssnat. Vi ska flytta. Det tycker jag är kul. Inte själva kånkandet men att inte bo på rallygatan längre. Dessutom finns det äppelträd i vår nya trädgård.

Imorrn ska jag inte ha lika mycket mensvärk. Då ska jag inte vara lika tråkig.

Puss!

Eldkvarn - Alice

För att jag kan fortsätta ordbajsa när jag ändå håller på; gå inte och se Alice i Underlandet! Den är inte så bra som ni troooooor.

Kommentarer
Postat av: kaka

Men kan du inte satsa på mini-piller då? Inga hormoner, ingen mens, inga problem =)

2010-03-09 @ 20:35:05
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Kakan: Det är minipiller jag har ätit. Fick högt blodtryck av p-piller. Det är hormoner i minipiller. Det är ju liksom det som är hela grejen :).

2010-03-09 @ 22:49:39
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: kaka

Mja, jag har alltid tyckt det är skumt när jag fattat att det inte är hormoner... tänkt att vafan är det då i? Luft och bös?

2010-03-10 @ 17:01:06
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är jämt dretmöe bös i. Jag tror att barnmorskorna kanske oftast är lite lättsamma med p-piller och minipiller. Frågar man inte så berättar de liksom inte. I minipiller är det väl oftast inte östrogen (tror jag), men det är ändå andra hormoner i.



MEN... jag fick fint förklarat för mig igår att "hormonerna i pillren är inte där för att ställa till det för oss, utan det är så att hormonerna förhöjer sinneskänslan du har i kroppen". Så är du till exempelt ovanligt glad och käkar dem så blir du förhoppningsvis gladast i stan. Men är du ledsen så kanske det känns som att hela världen ska rasa ihop. Förstod jag det som. Å andra sidan så är det olika från person till person. Nu kan jag hålla på hur länge som helst så jag sätter punkt!



Fast jag vill tillägga att man ALLTID SKA FRÅGA ALLT. Det tror jag är bra. Lite som på Hjärnkontoret.

2010-03-11 @ 10:43:51
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0