Ah men gu va fin då

Niohundrasextiotvå.

Idag har jag varit hos frisören. Men varför? undrar man kanske då. Jo för att



Ett jättedumt helginfall. När jag ser den luggen så här så ser det ju inte så farligt ut. Men först... innan jag hade mittbena. Herrejösses. Men jag stod iaf inte ut med ovanstående och ringde i panik och vrålade om "DET ÄR EN LUGGKRIS!". Ramadan fixade en tid redan dan efter och nu bara... Fy fan så jävla ful man kan vara i håret alltså. Nu har jag kammat om allt och spänt fast saker så det är inte lika illa men. Det var djup ångest. Jag sa till Sara, som annars är världens bästa frisör och jag är alltid nöjd att... "SÅ HÄR KAN JAG VÄL INTE SE UT!? Vad är det för LUGG du har fått till?". Hon fick panik och sa att det lägger sig om en vecka. Då hade jag varit där i tre timmar så jag orkade inte. Dessutom kunde hon inte klippa mer för håret är helt SJUKT tunnt. Det är som... relativt långa bäbisfjun.

Ja fy fan. Det här var mitt värsta i-landsproblem hittills. Befogat. Jag brukar alltid bli lite småmobbad för att jag ser yngre ut än vad jag är. Idag såg jag ut som en 48-årig tant från Ryssland. Typ såhär, fast annorlunda. fullpris på bussen.

Efter krisen så åkte jag till affären och köpte tröstchips, tröstsmågodis, tröstpepsi, tröstchoklad och tröstöl. Jag åt en godis och två chips. En liten bit choklad och tvingade i mig lättölen. Jag hoppades väl att jag skulle bli skitfull och gråta mig till sömns. Men jag blev liksom inte det på två trettiotre centiliters lättisar. Och chips och smågodis? What? Jag äter aldrig det när jag är själv. Dessutom var chipsen ända från England så jag har varit ett miljösvin också. Men det stod suitable for vegetarians så jag var ju tvungen att ta dem. Det står det inte på de andra påsarna!



Påsen var ful också.

Nu ska jag titta på Go'kväll och skriva en ansökan till deras gör-om-mig-program.

Boyzone - Words


För att jag ska ladda min mp3-spelare med Boyzone och bara griiiiiiiiiiiineeeeeeeeeeee.


Kommentarer
Postat av: Matilda

haha, jag älskar din humor! :-D

förresten tyckte jag du såg fräsig ut. vad menar frisören förresten med "om en vecka lägger sig luggen"? vaddå liksom?!

äsch, tyckte du blev fin som sagt! och tycker inte du det så är det ju bra att det är vintersäsong med mössmode nu då! ;)



sv: ja men eller hur! kunde inte sagt det bättre själv! (syftar på din kommentar med listorna!)

2010-11-02 @ 22:25:17
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Che

Over comb, fast bakifrån och fram, funkar inte väl? Ah, nåja, jag tyckte det såg tjusigt ut.

2010-11-03 @ 08:27:15
Postat av: hogie

För er som läser alldeles för fort så vill jag påpeka att så som jag såg ut på bilden här uppe. Det var INNAN jag var hos frisören. Klippte lugg hemma i helgen - panik - frisören - kaos och tårar.

Så ja - jag är värsta skönheten på fotot här uppe i jämförelse med hur det är nu.

2010-11-03 @ 09:35:52
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Jag tycker du fegar som inte lägger ut ett foto på din nya lugg. Se det som bildterapi. Fota den. Måla den. Uttryck den. Typ.

2010-11-03 @ 14:13:04
Postat av: hogie

Klart jag fegar ur. Vill helst inte skryta med mitt sexiga, sibiriska utseende. Nya luggen ligger tryckt i förvar under ett hårspänne. Mittbenan är mer en... mittemellanbena. Min plan är att börja sminka mig och det skitmycket så är det ingen som ens tänker på håret. Görsmart plan.

2010-11-03 @ 14:30:00
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Du tror inte sminket riskerar att förstärka den sibiriska touchen, med risk att det slår över till det polska?

2010-11-03 @ 14:52:50
Postat av: hogie

Jo kanske. Men det skulle jag ha lättare att acceptera. Polen har ju väldigt fina stränder, till exempel. Ryssland, det är typ asien.

2010-11-03 @ 15:38:02
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Pernilla

alltså, vad har hon gjort med din lugg egentligen om den "lägger sig om en vecka"? förresten är det himla underhållande att läsa om andras nyklippta panikångest frisyrkriser. är det verkligen så illa att du behövde både öl och pepsi? och så tycker jag att du kan skicka hit chipsen om du inte vill ha dem!



det var "du är snart där" som jag repeat-lyssnade på, fastän jag egentligen tycker "jag vet vilken dy hon varit i" är finaste på hela skivan. som jag ska gråta till den på lördag, tror jag.



oh. boyzone!!! jag älskar boyzone. de var mina bästa när jag var liten 11-åring. och nu är stephen död och han var så himla söt. arms of mary är bäst att grina till. tips bara!

2010-11-03 @ 21:57:40
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Pernilla

eller nej. men I'm Learning - part 2 är ju också fin. fan. jag har glömt alla de här fina boyzone-bitarna. nu måste jag också lyssna på boyzone.

2010-11-03 @ 22:00:39
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Che

Jag har hört att det finns fina stränder i Asien också...

2010-11-04 @ 08:43:06
Postat av: hogie

Che: Jag bedriver en livslång kampanj där jag försöker få folk att förstå att alla måste se europa innan resten av världen ses. Vi har jättemycket som de andra inte har! Så nej... Asien ligger inte i Europa= inte okej.

2010-11-04 @ 10:39:33
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

Dessutom har det kommit bra tågkort igen! Grymt bra. Man behöver inte flyga till till exempel... Tyskland.

2010-11-04 @ 10:40:11
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Nej, jag håller med. Varför uppleva stränderna i Asien innan man provlegat Gotska Sandön, eller Siljans små badvikar? Däremot tycker jag inte att man nödvändigtvis behöver se Europa heller. I alla fall förstår jag inte anledningen till att det är så bråttom. För vissa. Jag föredrar nog att annonsera för Svea och uppleva våra fjäll framför alperna i Österrike. Det känns liksom lite bakvänt att fara dit när vi har nedfarter och utfarter hemmavid.



Helt rätt är dock tåg. Om man prompt tror att Vadstena är en liten håla utan historiskt värde vid Vättern, där någon nunna gick och skrapade fötterna på hårt stengolv, och istället vill se Roms gamla massmördarruiner, så ta tåget för bövulen! Och nej, jag är inte nationalist. Snarare miljöpartist och vänsterdriven cyklist.

2010-11-04 @ 12:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0