No more Rynkeby vid vårt fina vatten

Niohundrafemtioåtta.

Blir lite mörkrädd när jag läser i länstidningarna om alla som "är så besvikna på miljöpartiet - jag röstade faktiskt rödgrönt när jag röstade på MP". Du röstade faktiskt inte rödgrönt om du röstade på miljöpartiet, du röstade ganska så grönt. Miljöpartiet var tidiga noga med att säga att det blir samarbete med de som mest gynnar grön politik. Själv är jag rätt nöjd över att slippa se och höra Håkan Holms nuna. Riv mer bygg fler bostadsrätter kör upp Vågmästaren i röven. Stackars Håkan blir arbetslös och med SJU år kvar till pensionen... Hur ska det gå nu för Karlstad hundratusen?

Puss!

Markus Krunegård - Jag är en vampyr (Detektivbyrån remix)

För att det är väldans väldans bra i örat.

Kommentarer
Postat av: Che

Själv röstar jag på 100 000 nya träd i stan.

2010-11-01 @ 15:09:20
Postat av: Che

By the way. När försvann vikten, modet, betydelsen, funktionen eller kalla-det-vad-ni-vill, med att bygga boenden med, eller i, lä? Vad är det som gör att ingen vill bo med träd inpå knuten längre? Varför i hela världen detta enorma drag efter att bo med sjöutsikt? Hänger det ihop med den fåniga trenden med öppen planlösning, och jag-målar-allt-i-vitt-för-då-är-jag-äkta kanske? Någon form av livskris? Jag begriper det inte. Och vadå, sjöutsikt förresten?! Det enda majoriteten av de som bor i Vågmästaren ser, är grannarnas balkonger med äckliga trämåsar och groteska miniatyrsegelbåtar på väggarna. Nej tack. Då bor jag hellre i skogen. Där det finns lä. Och syre. Tack.

2010-11-01 @ 15:25:11
Postat av: Che

Jag har flyttat ut i skogen, säger jag. Jag har sagt upp mig och flyttat till skogs eftersom det var det enda förnuftiga att göra. Han nickar. Skogen är nyckfull, säger han när jag kliver ur bilen, så var försiktig. Du tar fel, säger jag. Skogen är mild och vänlig. Det är havet som är nyckfullt. Och fjällen. Men skogen är förutsägbar och mindre förvirrande än nästan alla andra ställen. Om man inte på något sätt som helst kan lita på hav eller fjäll eller människor, säger jag, så kan man utan vidare lägga sitt liv i skogens händer. För skogen lyssnar och förstår, säger jag. Den river inte ner, utan bygger upp och låter saker växa. Skogen förstår allt och rymmer allt.

Jahaja, säger han. Du får hur som helst ta det försiktigt.

Försiktig kan du vara själv, säger jag.





/Erlend Loe, Doppler s.68-69

2010-11-01 @ 15:29:48
Postat av: hogie

Jag tycker det är antingen eller. I alla fall med min bekantskapskret. Antingen mitt i smeten eller så långt ut i ingenstans som möjligt. Ett märkligt exempel är ett par bekanta som flyttade ututut i skogen. Men när man väl kommer fram till dem så är det som nästan vilket villaområde som helst. Skitkonstigt. Varför flytta ut mitt i skogen och ändå se rätt in i grannarnas vardagsrum?



Elsker Erlend Loe jag! Vill också ha en älg som bästa kompis. Tror jag...

2010-11-02 @ 14:13:16
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Min hund är som en älg. Det har i alla fall en busschaufför från sträckan mellan Karlstad och Kristinehamn påstått: "Nej men, det är ju en kanin! Nej, en älg!". Min lätt förolämpade vovve kissar numer alltid på alla busshållplatsskyltar i stan, fast matte försöker förklara att det i alla fall är ett miljövänligare alternativ med kollektivtrafik, och således inte är så himla dumt. Sirius, hunden alltså, lyssnar inte på det örat verkar det som.



Summa sumarum: skaffa hund!



2010-11-03 @ 08:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0