För kort för att användas

Niohundrafyrtiofem.

Igår var vi på Gardell och han var helt fantastisk som vanligt. Alla borde gå och se Gardell. Om Gardell inte vore bög så skulle jag göra allt i min makt för att få komma nära. Det skulle kanske vara på gränsen till olagligt det jag skulle göra. När jag var sådär femton så tänkte jag att när jag blir stor, då ska jag vara ihop med någon som är som Jonas Gardell. Helst av allt the real deal-Gardell. Nu var det ganska mycket i Trafikplats Glädjen som var gammalt. Men han är ändå bäst i hela Sverige på att gå från komedi till tragedi och tillbaka igen. Fast jag tror att det var många som inte förstod. Som när han berättar om den bekanta som går genom kvarlåtenskapen efter en gammal faster och hittar en låda med varsamt ihoprullade snören. På lådan står det "SNÖREN - För korta för att använda". Det är så himla tragiskt. Och folk skrattar. Gör inte det! Gå inte på Trafikplats Glädjen och skratta när han berättar det. Gör det inte första gången och gör det inte andra.

Annars tycker jag att ni ska läsa En komikers uppväxt-serien om och om igen. Det är min mest söndergråtna bok och JAG VET KNAPPT VARFÖR JAG GRINAR när jag läser den. När jag var liten så GRINADE jag jämt (något som MADDE inte är sen med att påpeka flera gånger om året). Men nu så. Ibland tror jag att det är något fel på mig för att jag inte kan GRINA. Förutom när jag ser på Oprah då förstås. Oprah har nog enbart kommit till jorden för att få mig att GRINA. Christian till exempel. Han bölade minsann när vi såg på dokumentären om Glada Hudik. Å andra sidan bölar han åt Hitta Nemo så jag vet inte.



Så här liten kände sig nog Gardell när han var liten. Så liten var jag när jag var liten och GRINADE

Puss!

I Are Droid - Blood & Ether

För att jag gillert fortfarande så mycket att jag nästan GRINAR.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

du kan väl komma nära gardell ändå fast på ett obögigt sätt? eller hur tusan man nu säger!



men man kan väl inte leva på chokladpaj hela dagarna heller! ibland måste man äta någonting annat. förresten tycker jag att du ska testa den där grytan, minus fjäderkycklingen.



fast usch, när du skrev sådär så kom jag att tänka på att jag läste i en tjejs blogg och hon kallade sitt kön för hönan, och jag och en kompis funderade jättemycket över det och kunde inte förstå varför (hur ser ens kön ut när man refererar till det som "hönan"?) och nu fick jag en jätteäcklig bild i huvudet när du skrev sådär att man liksom ser vart fjädrarna suttit... huh.

2010-09-23 @ 18:57:49
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Tård

jag tror att Krillekrok bölade lite på Toy Story III åxå!

Ja, jag blev åxå våt i ögonvrån!

2010-09-25 @ 12:04:55
Postat av: Maria

Men gud så liten och söt!

2010-10-01 @ 19:06:07
URL: http://kanelapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0