Djur som ser ut som natur

Ettusenelva.

Har ni sett Krig för fred nån gång? Ja jag skäms iaf över att ha en far som jobbar åt försvarsmakten. Tur för dig att du åtminstone inte är soldat. Om det nu gör saken bättre.

Nog om detta nu och över till något som är mycket roligare. Får till exempel.



Vi gick till bonden som bor vid Mård och Tård för vi skulle gå in och bära runt och klappa på lammen. Men han var inte hemma så vi fick bara stå utanför hela tiden. Så himla tråkigt. Jag som verkligen ville gå in till lammen. Lammen vågade inte gå fram men fåren var väldigt hungriga.

Djur jag verkligen vill ha:


En gul liten kyckling.
Ett lamm.
En british fold.
En surikat.

Och det är faktiskt bara djur som jag kom på nu. Bara så där. Kanske att min djurlängtan bottnar i att Mård och Tård inte lät mig ha några djur när jag var liten. Inte ens när jag bad om en sketen vandrande pinne så fick jag det. Den hade jag till och med fått gratis eftersom min bästa kompis Louise hade massa vandrande pinnar. Jag visste mycket om vandrande pinnar och hade blivit en utmärkt ägare. De ville till exempel äta blad från fikus, för det hade Louise mamma berättat för mig. De hade två kön. De la ägg hela tiden så helt plötligt kunde man ha tjugofem vandrande pinnar. Men jag vet ju inte om allt det här är sant för jag fick ju aldrig någon egen. Så jag har inget evidensbaserat material att gå på.

Oh... nu kom jag på ett mobilfoto som jag har på datorn.



Tjugotre spänn. Fatta vad billigt! Fyrtio för två. Galet billigt!

Imorrn är det sista kalaset för den här säsongen. Vad jag vet. Nästa som fyller år är Love, om jag inte minns fel. Och han fyller... fyra. Om jag inte minns det fel också. Han kanske kan få en vandrande pinne? Ska fråga Benny om hon tycker det är okej.

Puss!

Beady Eye - The Roller


För att jag vann en väldigt fin dubbelvinyl i Gaffa.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag tänkte se krig för fred, för jag såg klipp från det på debatt eller agenda eller vad det var och tänkte att det ska jag se. men sen insåg jag att jag bara skulle bli så jävla förbannad om jag tittade så jag... tittade inte.



jag vill ha en igelkott och en sköldpadda, de ska bara gå runt här hemma som katter gör och så. jag tänker mig att igelkotten kommer traskande lite fint och äter upp nån kaksmula på golvet under soffbordet när jag sitter i soffan och äter kakor. eller morötter! jag äter faktiskt morot nästan varje dag, men kakorna kanske tar ut vitamineffekten från dem...



åk till sågmyra! där fanns massor av fina påskgrejer, som den där skålen i alla möjliga färger och storlekar. jag fick faktiskt tvinga mig själv att bara köpa en.

2011-04-16 @ 20:43:21
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Che

Vandrande pinnar ja. Undrar om de är släkt med sniglar. De är ju också tvåkönade.

2011-04-20 @ 13:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0