Nu kommer hon, våren

Ettusentio.

Det är väl ett himla tråkigt väder idag. Det som är bra är att all snö försvinner. För bara två veckor sen var det så mycket snö att Gibson försvann.



Jag hade fått för mig (läs: kollat smhi.se) att det skulle bli fint på eftermiddagen idag så jag tog liksom inte på mig kläder gjorda för ösregn. Tur att Chrille åker bil till sitt jobb som han verkligen borde kunna cykla till.

Min mobil är trasig. Jättetrasig. Jag tappade den i golvet. Pang. Så bara. Tredje gången gillt, tänkt jag när den låg där upp och ner. Det är nog ingen idé att jag lyfter den. Det var det inte heller. Nu måste jag köpa en ny mobil. Tror jag hade den i tre månader. Max. Jippiiiieee.... Min förra mobil tappade jag i toan. Den har jag gett till Isac. Nu måste jag tänka på att det kan bli sol. Nån dag.



Läste faktiskt i Metro idag att jag lider av vårdepression. Prickade in alla "känner du av följande symtom" förutom ett. Fast det är inte våren som gör det. Det är när man måste ändra klockan. Jag örker inte med det. Det är så jobbigt och onödigt och jag sover skitdåligt och ööörkeeer inte. Allt är böndernas fel.

Igår köpte jag påskkort. Idag upptäckte Chrille att jag påskpyntat i smyg.

Puss!

Moby - Porcelain


För jag har lyssnat på Moby nästan hela dagen, man kan bli skadad av det tror jag.

Kommentarer
Postat av: Che

Åh så glad jag blev av bilden på kissekatten bakom snön! Jag längtar redan till vintern.



Det kommer bli sol idag. Det har jag läst (på Smhi). Fast för oss vårdepressiva stackare, vet jag tusan om det är så bra. Då har jag det hellre mörkt.



Vad har du påskpyntat? Och hur i helsike tappar man mobiler i toaletten? Jag har aldrig förstått det. Så till vida att man inte har svalt mobilen först.

2011-04-06 @ 09:59:00
Postat av: hogie

Che: Du är skadad på riktigt. Snö vs. solig gräsmatta och du väljer snö? Vårdepressionen går förhoppningsvis över lagom tills det är fint väder.



Jag har ställt ett par görroliga hönor bland blommorna i köket. Lite gömda, bland löven.



Det gick till som så att jag hade mobilen i fickan, och när jag ställde mig upp och skulle dra på brallorna så plums. Fickor på tjejbyxor är oftast inte så djupa. Men jag hade redan spolat!

2011-04-06 @ 10:51:51
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Pernilla

jag är sjukt trött på regn nu! men det kanske beror på att våran snö försvann för längesen, så nu är regnet liksom bara regn. men idag är det sol och kanske sån där storm fast inte riktigt.



bröderna karlsson, det är den med samma kille som spelar två tvillingbrorsor va? den hade jag nog inte tänkt se faktiskt... jag är lite rädd för den, och sommaren med göran och kommissarie späck. vad hände med roliga svenska komedier?



nej, den där lysmasken har jag verkligen aldrig sett. det måste varit arvegods från din syster, det såg inte bekant ut alls. fast de kom nog aldrig till sågmyra ändå, för annars borde ju min brorsa haft en sån tycker jag, fast han åkte ju mest cross förstås, så han kanske struntade totalt i såna grejer...

2011-04-07 @ 19:16:44
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Che

Solig gräsmatta = fästingar. Solig gräsmatta = huggormar.



Solig gräsmatta = glassplitter efter krossade ölflaskor från oansvariga äckliga individer. Solig gräsmatta = sommar, dvs. inte kul. Solig gräsmatta = ingen snö, dvs. inte vinter, dvs. ledsamt.



Solig gräsmatta = ångest att behöva vara ute på den soliga gräsmattan, en press att behöva ta alla (enligt normen) "fina" tillfällen i akt och så att säga njuuuta. Suck.



Solig gräsmatta = tvång att vara lycklig, glad, grillsugen och social, för det är ju sol! Bööh! För man får ju aldrig vara ledsen om det är fint väder, enligt folk. Däremot får alla vara sura när det snöar eller är grått ute. Konstigt det där.



Okej, solig gräsmatta = grönt, och det är ju vackert, i alla fall inledningsvis av sommaren. Sedan spårar det ju ur.

2011-04-08 @ 19:19:36
Postat av: hogie

Äsch då. Jag ska lära dig att sommar är bättre än det där. Bada i sjön till exempel? Gå ut utan att pälsa på sig trehundra plagg? Utomhuskonserter? Cykla? Spela fotboll på gräsmatta utan huggormar? Plocka blommor?

2011-04-15 @ 18:36:11
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0