Smitaren

Ettusennio.

Den där hönan som jag virkade för ett tag sen. Jag fick liksom förtränga henne för hon var svår att virka. Det var ett jättekonstigt mönster och till slut fick hon mongoben.



Hela hönan är förresten mongo. Vägrade släppa ifrån sig tårtan som jag hade gjort till Gunmaries födelsedag. Jag tror hönan skulle kunna vara en karaktär i en skräckfilm. Uppe och gör saker på natten. Saker som man inte vill att hon ska göra.

Mitt nya projekt är mycket roligare. För två år sen började jag på en mormorsfilt och den är inte klar än. Jag gav upp. Det hände ingenting. Det är knappt en bäbisfilt. Men nu har jag hittat ett bättre mönster och finare garn. Det blir göööörfint!



Nog om detta nu.

Vi gick inte på Danko Jones. Det var så märkligt det hela. Jag skickade ett sms till Chrille och skrev att han kanske kunde hitta nån annan att gå med - någon som uppskattar Danko Jones. Men det slutade med att ingen av oss gick. Han har ju studion uppbokad hela helgen, kom han på, bara sådär...

Spelningar som jag ser fram emot: Håkan nu i april och Stefan Sundström i... juli? Dock är det Stefan Sundström med Johnny Dunder. Missade honom när han var här för två veckor sen för vi skulle på - KALAS. Skulle ha varit på kalas igår också egentligen men jag smet undan.. muahahahaha.

Ska gå ned och höra vad de gör där nere. Igår hörde jag iaf en mandolin men idag hörs det ingenting.

Puss!

Stefan Sundström - Har någon sett Sabina?

För att jag älsker Stefan jag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

fan vad aktiv du är då! jag tycker du virkar väldigt duktig, själv kan jag inte virka någonting. jag kunde sticka när jag var liten, men det har nog helt fallit ur minnet hur man gör nu.



lysmaskar? de kom nog aldrig till sågmyra, vi hade manicklar och hockeybilder men aldrig några lysmaskar... såna där fula nappar hade vi också.



nej, det där med rökningen är fan inte kul. fast de flesta restauranger vi var på hade rökförbud eller rökfria avdelningar, det var bara en vi var på som var helt äckligt rökig. men pubarna där emot var ju hur äckel-rökiga som helst. om ni åker på sommaren lär det ju finnas uteserveringar däremot som kanske underlättar lite. får man inte röka överallt i alla öststater? eller typ hela europa utom sverige, norge och storbritannien?

2011-04-03 @ 16:25:11
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

men åh, du har iaf kommit längre än mig! jag har velat göra en mormorsfilt i flera år, men foooortfarande inte ens köpt garn. sen kan jag inte virka heller. (en världslig sak, kan väl inte vara så svårt.... hmmmmm). nä, jag får nog skippa det där. men har ett par tre mormorsrutefiltar här hemma ändå, som tur är har jag nämligen både en svärmor och en farmor som kan sånt där! ;)

det är vad man brukar kalla den enkla vägen.

sv: gulliga du! haha, japp.. de där bebiskinderna alltså. man gör inte annat än klämmer (eller pussar snarare) på dem! gäller att passa på innan hon protesterar.. kan ju inte vara så poppis då hon är 14 kan jag tänka.

2011-04-11 @ 23:03:38
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0