"Men en gång när jag var där då...."

Niohundranittionio.

I fredags hände en grej som jag tänkt väldigt mycket på sen dess. Jag vet faktiskt inte varför. Men efter det här inlägget tycker jag ni ska skriva fina kommentarer eller mejla (varför mejlar vissa av er? funkar inte kommentatorfältet? måste ni skriva verifieringskod?) att "Åååh det var väl inget! När jag var där sist så....." eller "Det händer varje gång jag är där!!". Så kommer det kännas lite bättre för mig.

I alla fall så var jag hos gynekologen i fredags och skulle ta cellprov. Ja, det var en fin födelsedagspresent som jag fick av landstinget - tid för cellprovstagning. Tror det låg i brevlådan samma dag när jag fyllde tjugotre också. Jag vet inte om det bara är jag som har otur eller om det faktiskt inte finns bra gynekologer där ute? Han i Askim verkar ju så himla bra. Jag får alltid nån surtant som är alldeles kort i tonen och får en att tro att man ställer jättekonstiga frågor. Vilket jag inte gör (till exempel "äter jag minipiller eller östrogenfria piller? vad är skillnaden?"). Men när jag låg där och hon sa, som de alltid gör "nu kommer det kännas lite kallt här". Fast det gör det aldrig? Så går det en stund och sen händer det... En musprutt! Mitt huvud bara "WHAT?!" och så kändes det skitjobbigt fast det verkligen inte borde göra det. För det är ju helt logiskt att luften vill ut om någon helt plötsligt pressar in massa luft. Ja. Det var väl det. Jag muspruttade gynekologen.

Våren kom hit och sen försvann den på en gång. Jag kände mig så lurad!







Idag har jag köpt en vattenfontän till katterna i hopp om att bli av med alla vattenglas som står överallt. Gibson trycker nosen mot den och slår på den med tassen. Barbro äter maten i panik som om hon verkar tro att maskinen ska äta upp hennes mat.

Jag har även provat Marabous nya choklad med mango. Den får tre fem av sex möjliga. Mango är min favoritfrukt men... Nej.

Puss!

Beady Eye - Bring the light


För att Oasis kommer vara mitt bästa band alltid och någonsin och Beady Eye ligger gött till (för det låter ju exakt som Oasis....).

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahaha. Nej, det har inte hänt mig. Däremot har jag också haft sura tanter som för det första tror att jag inte vet hur min egen mus fungerar och som för det andra tror att bara för att jag "inte ägnar mig åt sånt" på frågan om jag haft samlag på sistone eller använder p-piller eller kondom så har jag inte sex alls, alternativt som den senaste faktiskt skriver in i min journal (!) att jag är homogay. Okej, hon skrev att jag levde i en relation med en kvinna, men ändå. Men kanske slipper jag dumma frågor nästa gång då istället.

2011-02-16 @ 07:00:55
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: Che

Åh se där. Jag var också på cellprov fast för ett par veckor sedan. Roligt det där med diverse ljud. Fast en musprutt är ju hundra gånger bättre än en vanlig stjärtprutt. Om det hände skulle jag, i den stunden, nog hoppas på en snabb självdöd och omedelbar förintelse i gynekologstolen.

2011-02-16 @ 09:14:53
Postat av: hogie

Linnea: Det är för att de flesta är medelålders tror jag. En gång hade jag en relativt ung tjej och hon var verkligen superbra. När jag var femton eller sexton och skulle få p-piller mot mensvärken så sa gynekologen "Oj, här var det ganska trångt. Du har inte haft så mycket sex va?". Som att det var något negativt att jag var femton (eller sexton?) och inte hade haft så mycket sex.....



Che: Åh herregud ja. Tur att det inte var en rumpfjärt! Vad hade varit värst - en smygare eller en brakare? Tacka vet jag musprutten.

2011-02-16 @ 09:32:41
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: FAT

det är sånt här som gör det värt att ens överväga att läsa en blogg (nu när allt som har med bloggar att göra är kräkmedel) när folk kan blogga om sin egen fittfis. trevlig helg!

2011-02-19 @ 17:04:53
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Fetto: Tack, hade en nästan FÖR trevlig helg. Hoppas inte du åt för mycket smör i lördags. Fast det var laktosfri så det borde ju inte vara nån fara...

2011-02-21 @ 13:10:48
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0