Skittidningen Metro med Lilian Andersson

Ettusentjugo.

Jag blir alltid så förbannad när jag läser skittidningen Metro så jag brukar försöka undvika skittidningen som gör mig så förbannad. Men nu så är jag helt ensam på jobbet och har läst hela Värmlands folkblad. Och så råkade jag gå förbi affären och där låg den, skittidningen. Jaha, tänkte jag, det lär väl vara bättre lunchsällskap än inget alls.

Men nu sitter jag här och är alldeles förbannad på skittidningen. Det är en skitartikel om två flickor som blivit våldtagna av några killar. Men enligt Metro så är det helt klart flickornas eget fel. Lysande journalistik att börja en artikel med meningen "Trots att de inte kände pojkarna följde flickorna med dem till en förortslägenhet i västerort den 19:e maj". Så kan hon ju inte skriva, Lilian Andersson. Jag har faktiskt också följt med pojkar hem trots att jag inte kände dem. Kul för de flickorna att skittidningen Metro ligger gratis-att-ta i hela Sverige. Då kan alla i deras klass och kvarter läsa skittidningen och göra bedömningen att - ja, men det måste vara deras fel. De följde ju med trots att de inte kände dem. Åtalet läggs ned och flickorna blir knarkare och kostar samhället flera miljoner. Det är jättebra.

Sen lite längre fram så är det en annons från Barnfonden. De letar efter världens bästa kompis. Det fantastiska med annonsen är att du har möjlighet att välja vem du vill bli kompis med. För tvåhundra spänn i månaden kan du välja

- En pojke ELLER en flicka
- Upp till nio år ELLER från tio år
- i Afrika, i Asien ELLER Latinamerika

Först tänkte jag att det minsann är dags för mig att ha ett fadderbarn. Men efter en stund så förstod jag vad det stod. För jag tror det är så sjukt att man inte fattar först. Varför ska jag välja? Jag blir alldeles mörkrädd.

Sen ville jag inte läsa Metro mer. Kanske att jag inte ens lägger den i återvinningen för då kanske nån textrad syns i något annat sammanhang i framtiden.

Puss!

Stefan Sundström - Hommage till Guld-Lars

För ikväll ska vi på Stefan Sundström och Jonny Dunders elektriska cirkus!

Kommentarer
Postat av: Che

Du har så rätt så rätt. Skit i Metro. Och Lilian Andersson. Varför tror du tidningen är gratis? Jo för att den är skit!

2011-07-08 @ 08:29:14
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0