Sofa och foteljer

Ettusensex.

Det har varit en av de slöaste helgerna på länge. Men det har varit bra tror jag. För att

1. Jag har haft ett skavsår som någon ond människa måste ha voodooat på mig. Men det är nästan läkt nu din jäkel!
2. Det är alldeles för mycket planer de kommande helgerna
3. Det behövs ibland

Kom inte på något bättre till trean faktiskt. Försöker bara hitta ursäkter till att det är okej att inte göra nånting vissa helger. Nästa helg ska vi till Chrilles syrra som fyller tvåhundra år och då ska vi bo på hotell - i Ekshärad. Vem bor på hotell i Ekshärad? Vi ska tydligen göra det.

Jag har tre hataffärer och det är

1. Lidl
2. Netto
3. Pekås

Fattar ni inte att det är billigt av en anledning? Men iaf så finns det ett Pekås på Våxnäs här i stan och en dag när vi skulle till en annan affär så stod det en hund utanför och frös så den skakade. Efter tio minuter blev jag skitsur och skulle gå in och leta upp kräket som hade bundit den utanför. Hur skulle jag veta vem som ägde hunden? Jag sa iaf till kassörskan att "DU! Nu håller du koll på den där hunden. Kommer ingen och hämtar den snart så ringer du polisen!". Jag var superupprörd och kassörskan blev superupprörd över att någon kunde lämna en hund så och dessutom "är våra kunde bara här inne i tio minuter". Av någon anledning.

Men på Pekås har de en anslagstavla där man får sätta upp lappar och den dagen hängde där en väldigt vacker lapp



Synd att vi redan har en soffa.

Idag tänkte jag att nu har väl ändå Rasmus blivit frisk så vi kan se The Troll Hunter? Jag brukar mobba Rasmus lite för han är alltid sjuk. Jag vet inte om han alltid är sjuk på riktigt eller om han bara är karl. En gång ropade han "Jeeeessiiicaaaa......" och ja ba "men gu va är det nu dåååå... ooorkaaa". Så gick jag och kollade och då hade han svimmat och förstört hela diskmaskinen. Då var han sjuk.

Jag: Hej! Vi undrar om du vill se trollfilm?
Ralle: Inte riktigt frisk. Har ingen feber nu iofs, men vill nog vila lite mer. Svininfluensa var det btw
Jag: Oj då. Det var en skräll. Skönt att du är bättre. Vi får vänta med tröllena helt enkelt. Kry kry!
Ralle: Japp, jag är nog igång om ett par dar. Tack tack!

Tror du jag vill träffa dig om ett par dar? Jag vill inte ens prata med dig på telefonen om ett par dar. Jag har sett på teve att folk med astma de får liksom ligga i en andningsmaskin när de fått svinis. Men ja. Han är väl riktigt sjuk ibland då. Vi fick en ny diskmaskin när han svimmade på den.

Igår hade jag namnsdag. Folk var oerhört dåliga på att flagga och säga grattis på namnsdagen. Jag är stolt medlem i Republikanska föreningen men jag kan väl inte rå för att jag har ett prinsessnamn? Våren fick flytta in hos oss igår och jag bjöd på blåbärspaj. Det var jetegott.



Barbro är görjobbig och går på datorn så nu orkar jag inte mer.

Puss!

The Moniker - Oh my god

För att jag till och med ringde på det dyra numret. Skandal att han inte vann. Med svampar och allt.



Kommentarer
Postat av: Che

Stort tack till dig för att du gör något för att hjälpa de frusna hundarna utanför affärerna. Jag var nära att gå i taket när jag märkte att en kärring gjorde detsamma med en stackars Golden utanför gymet där jag tränar. Hon band fast honom på frusen backe och lämnade honom där. Idiot!! Jag blev svart i blicken och arg i hela kroppen. Jag hoppas hoppas hoppas att hon skulle vara med på stavpromenaden som gymet anordnade fem minuter senare och att hon bara var tillfälligt inomhus för att möta upp stavgruppen och att vovven skulle få följa med dem ut i skogen sedan. Jag vill tro det. För annars kommer jag aldrig förlåta mig för att jag inte sprang efter henne in och sa åt henne på skarpen. Ibland är jag för mesig... Somliga borde vara lite mer som du. Kram för att du gör det andra inte alltid vågar!

2011-03-13 @ 21:48:32
Postat av: Pernilla

oj. jag minns inte ens när jag såg en hund utanför en affär senast. man kanske inte vågar lämna hundarna utanför affärer här i stan? det kanske finns såna där hundtjuvar som i Barnens Detektivbyrå...



jag visste faktiskt att husfruarna skulle börja, men det kanske är för att jag är en tv-junkie så det är svårt för mig att undgå när det var reklam för den nya säsongen. tur att du fick ett sms i alla fall så du inte missade!

2011-03-16 @ 20:46:08
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

HAHA, älskar sofa-lappen! Och i äkta skin också.. hmm, undrar om de finns kvar! ;)

sv: vad kul! skokloster ligger däremot en bit utanför sigtuna... kanske tar 15 minuter med bil, typ. men om ni får tid över så tycker jag absolut ni ska ta er till sigtuna (och fika på RC! om det inte råkar vara måndag, då är det stängt).

2011-03-22 @ 20:36:59
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0