Straff: kalas

Ettusensju.

Kalas kalas kalas. Tre fjärdedelar av jordens befolkning måste ha blivit tillverkade under midsommartider. Det känns som att vi inte gör något annat än går på kalas varje helg och det är nån som fyller år varje dag. Tacka vet jag januaribarn. Vi är födda under fattiga månaden. Det är kallt och tråkigt ute. Då är det läge för kalas.

Igår var vi på en födelsedagspresent. Eldkvarn i Sunne. Det kan ha varit min märkligaste upplevelse någonsin. Jag ska aldrig mer gå på konsert i Sunne. Det var otroligt synd för det var en bra spelning och låtlista var inte som den brukar. Dessutom körde de roliga versioner av låtarna. Men det var som att folk inte var där för spelningen utan.. ja jag vet inte varför. Konserten blev sönderpratad och folk var helt sjukt fulla. Har aldrig varit på en konsert som folk tölat sönder. Jag åkte min första konståkningstävling i Sunne. Jag kom trea.

Det är också konstigt att folk ska "gå och se Plura". Han har liksom blitt folkkär. Och det är så konstigt när man lyssnat på Eldkvarn i massa år och så ska folk "gå och se Plura". Eldkvarn är ju Eldkvarn och Plura är med där.

Idag var vi inte på kalas. Vi gick på promenad. Det är skitkallt ute! Om det inte blåste så förbannat så skulle det nog vara rätt gött ute. Först hittade vi roliga växter och först ba "gulligt, de är röda" och när jag gick närmre så såg det ut som miniminiminirosor. Guu va gulliga de var.



Så det var mysigt och gulligt i det förbaskade vädret. Men ju längre bort vi kom och längre in i Marieberg... Jag tyckte det kändes lite otäckt.



Hoppas inte det är ett barn som tappat den. För om man gör/köper en sån till ett barn, då tror jag man hatar det barnet litegrann. Inte alls lika mysig som miniminiminirosor.

Nästa helg ska vi på Danko Jones och sextioårskalas... Det tar liksom aldrig slut. Gör inte fler barn som kommer ut i mars-april! Gör det bara inte.

Puss!

Eldkvarn - 3:ans spårvagn genom ljuva livet


För att en del gator går åt helvete och en del går upp i himlen.

Kommentarer
Postat av: Che

Ja, vad är det med midsommarstänger egentligen som gör att folk blir sugna att ha sex? Jag har alltid undrat det.

2011-03-29 @ 10:52:17
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Pernilla

jag får aldrig gå på kalas! känner knappt någon som fyller år i dessa tider. är det för att dalfolket blir alldeles för fulla på midsommar och inte hinner vänslas innan de däckar? troligt!



nu hann jag ju inte svara på din kommentar innan det blev onsdag, men så att du vet så går det utmärkt med tunna skor men kanske en lite tjockare jacka för det blåser!



när skulle ni till prag? skulle ni inte till prag? det är fan inte okej med rökningen. jag satt och med ett bröd uppstucket under näsan under ett helt restuarangbesök för jag höll på att dö av rökförgiftning!



hoho, kul det där med plura för häromdagen tänkte jag på hur svårt jag har för alla dem som blev helt frälsta i Så Mycket Bättre och sa: "det ska bli spännande när det blir Pluras avsnitt för han vet jag inte vem det är!" och nu bara; "Pluuuuuraaaa!"

2011-03-30 @ 16:36:06
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0