OBS! Ej svamp Obs!

Ettusensjuttioett.
 
OJ vad ni har funderat på hur det egentligen gick med min fot. Ja jag gick runt i godan ro och tänkte att det inte var fotsvamp. Smörjde glatt med kortison. Efter fem dagar tänkte "meeen... borde det inte ha blivit bättre nu?". Men jag fortsatte smörja i tystnad, som den svensk jag är. Efter sju dagars smörjande tänkte jag "va fan. jag väntar en vecka till". Till slut gjorde det ONT. Så jag ringde min idol Sture. Läkaren alltså.

hogie: Det hände ingenting med kortisonen.
Sture (stjärnan): Nä men lilla vän! Jag tycker det låter som PPP.
hogie: Hmm.. jaha? (skiträdd och fundersam över "lilla vän").

Så jag fick åka dit igen. MEN. Innan så googlade jag så klart PPP. Lärdom: googla inte saker som läkare säger. Sakerna jag fick se. De har satt spår. Klicka INTE på länkarna om du är rädd. Och klen. Jag fick bland annat se detta och detta men även detta. Åkte till Kronoparken med skräcken i halsen.

Sture:
Ja du. Detta kan mycket möjligt vara PPP.
hogie: Va fan! tänkte jag
Sture (stjärnan): Jag ska hämta en expert!
Expert: Hmm... Har du testat fotsvampskräm?
hogie: Nej för sist jag var här så sköterskan att det "absolut inte är fotsvamp..."
Sture: Njae, jag är osäker. Men vi kan testa fotsvamp. Och ta ett prov.

Så jag har smörjt och smörjt och smörjt med kräm mot fotsvamp. Nej. Det försvinner inte. Provet visade inte fotsvamp. Så nu vet jag ingenting. Bara att jag inte i framtiden vill se ut så här.
Vilka i-landsproblem det finns. Men det är handikappande ska ni veta. Gör ont när det liksom är blåsor. Fast det har inte varit så mycket blåsor på ett par veckor nu. Knock on wood.

Jag ska starta en stödgrupp. För oss med saker på fötterna som inte är fotsvamp men kanske PPP. Fast jag vill hellre ha fotsvamp faktiskt. Så märkligt saker och ting kan vända.

MVH
Rädd_tjej_85

Puss!

Håkan Hellström - Det dom aldrig nämner

För låt oss aldrig mer nämna fotsvamp.

Kommentarer
Postat av: matilda (en av dom)

MEN AJ! stackare om det nu är ppp. och stackare även fast det inte är det också. :/

2012-04-20 @ 18:28:07
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0