Ni är idioter.

Ettusennittioett. 
 
Åh jag är så JÄVLA ARG. Det värsta med sociala medier är att man ibland blir fruktansvärt upplyst över vilka idioter en del människor är. Jag blir galen på facebook. Folk får skriva vad som helst. Det senaste är att det är så himla hemskt att det inte finns KÖTT på Way out west! OH MY GOD. Tur jag inte åkte dit!! Hur skulle det gå?! Jag kanske hade dött av näringsbrist under de tre dagar som festivalen pågår. Eller ännu värre - jag kanske hade behövt gå utanför festivalområdet för att få tag i KÖTT. Denna fantastiska matvara som enkelt fraktas över hela jorden.
 
Det är verkligen enkelt. Du tar bara valfritt djur. Flår det lite lätt. Steker på't och du behöver inte ens bestick. Du kan hålla maten i händerna och slafsa i dig! Att boskapsuppfödningen släpper ut 18 procent av alla växthusgaser är väl egentligen ganska sexigt? Det är ju bara en femtedel av av totala utsläppet världen över. Fast om man tänker efter lite så står ju hela boskapsskötseln för 65 procent vilket är en rätt FRÄN siffra. Tänk om vi kunde komma upp i hundra procent! Och att vi svenskar varje år köper 86 kilo kött per person... Mums. Ät din egen vikt i kött. Det bästa med kött är nog ändå vattnet som går åt. Det är vattenbrist i flera delar av världen, men det skiter jag i! Jag behöver mina 100 000 liter vatten till varje kossa! Annars DÖR jag av näringsbrist!
 
Varför ska djuren få ha ett schysst liv under det år det lever? Jag har jättesvårt att hitta ett bra boende som är centralt, men ändå lantligt, stort med öppna ytor, badkar och balkong eller uteplats. Så varför ska inte djuren kunna bo kollektivt och trångt för det känns det som jag också gör!! Vidare tycker jag att det är tragiskt med de som väljer att köpa svenskt kött. Det är ju så DYRT! Jag köper gärna mitt kött på Lidl eller Netto och kommer undan väldigt billigt. Tack och lov att de kan föda upp djur i Argentina, Irland, Danmark eller Nya Zeeland som jag kan välja att köpa! Annars skulle jag inte ha råd att ta bilen till jobbet varje dag. 
 
Fi fan. 
 
Puss!
 
Flo Ridah - Whistle
 
För att jag lyssnar på den när jag gör KÖRV med BRÖD. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

det här var bannemej det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig! eller åtminstone det bästa jag läst idag! jag förstår inte heller varför det ska vara ett sånt jävla problem att det inte finns kött på festivalområdet, det är ju inte som att det inte finns kött ÖVERALLT i resten av hela jävla göteborg. om man nu måste ha kött varje dag för att överleva. det måste man ju inte. och jag äter ju till och med kött och förstår ändå inte problemet. förstår inte varför folk måste lyssna på whistle heller. eller varför man måste ha ett väggord i köket som det står KÖK på. så det är kanske mig det är fel på.

bebisen kommer i mitten av oktober förresten.


Svar: HAHAHA! KÖK-väggordet är banne mig det konstigaste!
hogie

2012-08-10 @ 22:12:38
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: Linnea

Hell yeah.

2012-08-12 @ 22:37:04
URL: http://www.linneaornstein.se
Postat av: Che

Läste om det här med kött som många tycks betrakta som en mänsklig rättighet i DN i helgen. Mycket bra skrivet av hon Hanna Fahl där. Och välformulerat av dig med. Jag bara instämmer rakt av. Ni är ena riktiga idioter! By the way, så äter jag tofu till middag ikväll. Hojta om du är sugen!

2012-08-13 @ 14:14:50
Postat av: Simkaka

Fett nöjd med att jag åt bönbiffar till middag ikväll!

Svar: Vare gött då?
hogie

2012-08-15 @ 21:41:42
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Fedt.

Du verkar upprörd hoogan. Skriv fler inlägg!

Trevlig helg.

Svar: Jag var vidrigt upprörd! Ska skriva oftare. När ska du skriva oftare...?
hogie

2012-08-18 @ 07:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0