En söndag utan gömslen

Ettusensextio.

Den största behållningen med den här helgen var när vi var vid Mariebergs strandängar. Först när vi kom fram så satt det ett rött band. Nej förbjudet här får ni inte gå. Vafalls?! Men det gick att komma ut lite längre in. Till föggeltornet. Det var högt upp och sjukligt högrädd som jag är så gick jag INTE högst upp. Men nästan. Jag gick halvvägs upp i stegen som gick längst upp. Sen fick jag panik och backade.



Det var rätt bra näst högst upp också. Kossorna var inte ute så det var inte så mycket att se heller. Allt är rätt... brunt nu.

Christian är jättemodig och går högst upp. Och hans kropp är även jättesned och konstig.



Vi fikade också. Hade med drömrulltårta och brunbollar. Jag fick brunbollar i present i veckan. Har ätit några små men sparat den största och finaste. Tyvärr smakade den skit. Kan inte brunbollar stå nästan hur länge som helst i kylskåpet? Det trodde jag. Den var ju bara fyra dagar gammal? Konstigt. Efter den här bilden spydde jag i alla fall nästan.



Kände mig lite lurad då det fanns en skylt som sa att det skulle finnas "gömslen". Var finns dessa "gömslen" och vad är de egentligen för något? Hångelhålor? Fågelskådarlådor? Jag vet inte. Såg inget gömsle. Såg lådan där kossornas mat brukar finnas. Falsk marknadsföring.



Anledningen till att vi cyklade till Mariebergsskogen var för att Chrille skulle spela in fågelkvitter med sin nya inspelningsmackapär. Inte heller det vet jag varför. Alltså vad han ska ha fågelkvittret till men det är väl säkert bra till nåt.



Men. Det var faktiskt inte alls kul för jag var hela tiden tvungen att vara tyst. Sa han inte "kan du vara tyst en stund?" så gjorde han den här minen åt mig



Du kanske inte ska ta med mig ut i skogen om det nu måste vara så tyst? Fast det var inte att jag PRATADE utan det var att jag rörde mig. Förlåt. Tyckte det var mycket roligare om vi hade gjort en Blair Witch-grej av det. Det tyckte inte han.



Det var lite förvirrande också. För när vi kom till lekparken då skulle jag helt plötligt föra så mycket oväsen som möjligt.



Det var i alla fall en väldigt fin och varm och skön dag. Jag såg två svanar och en kille i rullstol som fick åka upp i fågeltornet. Det är ju fint. På kvällen såg vi The greatest movie ever sold och den var också fin och bra. Den kan ni se nån söndag eller torsdag när ni har lite tid över.



Nu ska jag koka potatis och löksås och grönsaksbiffar. Oj vad gott.

Puss!

kent - FF

För det är roligt i det här youtube-klippet. Att någon trodde att hon sjunger "där valrossen bor". HAHA!

Kommentarer
Postat av: Matilda

HAHAHA åt rage against the machine - jag borde ringa hem! :P

2012-03-12 @ 16:52:20
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com/
Postat av: Che

Jag vet var gömslena är. Bägge två. De är bara väl dolda. Det är det som är själva grejen med gömslen. Jag kan guida dig till dem någon dag. Jag är som hemmatam i områdena där.

2012-03-12 @ 20:38:13
Postat av: Che

Och den andra poängen med gömslen är att du inte syns så väl i dem. Förstås.

2012-03-12 @ 20:38:56
Postat av: hogie

Matilda: Beatles är rätt klockren också. Allt stämmer, han bestämmer!

Che: Okej jag erkänner. Jag letade inte ens efter gömslena. Vi gick till fågeltornet, på vägen tillbaka från fågeltornet fikade vi. Alltså gick vi cirka 200 meter av strandpromenaden. Vi var ju där för att vara i skogen och inte på fältet.

2012-03-13 @ 10:15:43
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0