Jag bara ljuger lite vitt

Ettusensextiotvå.

Alla ni som såg Svenska dialektmysterier igår förstår att jag som värmlänning har en berättarpersonlighet. Det blir därför också gärna så att jag kryddar till och fläker på lite mer i berättandet. Som i inlägget om största behållningen under helgen. Det var flera saker där som var lite extra kryddade. Och som den goda människa jag nu är (och som lider av en stark berättarpesonlighet) så skulle jag nu vilja reda ut VAD i det inlägget som är kryddat.

1. Största behållningen med helgen var inte alls när vi var vid Mariebergs strandängar. Det var när jag var i Kil och diskuterade hur kulturen i Värmland ska utvecklas. Mer om detta kan ni läsa här.
2. Vi letade aldrig efter det som kallas gömslen. Vi gick cirka 200 meter ut på strandängarna. Fram till fågeltornet och tillbaka.
3. Jag ger en överdriven bild av att Chrille skulle ha tyckt att jag var störande. Han tyckte inte att jag var SÅ störande. Ibland blev han lite sur men inte alls så mycket som det framstår i inlägget.
4. Det var inte alls särskilt förvirrande att jag skulle föra oväsen i lekparken. Det var ju egentligen helt naturligt då vi var där för att Chrille skulle spela in ljud.
5. Jag såg faktiskt aldrig att killen i rullstol fick åka upp i fågeltornet. Men jag hoppas verkligen att han fick det.

Ja. Det var väl ungefär det. Hoppas ni ändå känner att det går att lita på värmlänningar. Ni kan vända på det och se det som lite spännande... Det vi säger KAN ju faktiskt vara sant.

Igår tänkte jag att det var längesen jag tog fram lurbajskorven och spelade någon på jobbet ett spratt. Så jag plockade fram den och placerade den strategiskt bredvid hunden Calles vattenskål.



Titta vad äcklig den ser ut. Speciellt med ett hårstrå på sig.



Meeen... Det sprattet har jag kört en gång för mycket. "Jessica. Jag går faktiskt inte på det där med bajset nån mer gång!" var det första Cathrin sa till mig idag. Synd. Tycker jag.

På tisdagar så brukar jag vara hemma hos syrran och kolla på husfruarna. Men på tisdagar så är det ett pass på gymmet som är det enda passet som är roligt. Så vi bestämde att vi ska kolla på husfruarna på söndag i stället. Men så var det så att i tisdags så var det en teater som jag verkligen ville gå på, men hade ingen att gå med. Och på just den tisdagen så skulle Chrille på intervju. Men så blev inte intervjun av! Så på vägen hem (två timmar innan teatern...) åkte jag in till scalateatern och chansköpte två biljetter. HIMLA TUR säger jag. Jag skrattade så jag grinade! Det var så förbannat kul. Det var som Klungan fast enklare så vem som helst kan förstå. Se den om ni får chansen!



Nej, ni behöver inte känna till Nina Hemmingsson, Nanna Johansson eller Sara Granérs serier. Jag har prenumererat på Galago i flera år, men jag kände knappt igen en enda av seriefigurerna. Man känner igen figurerna, men de hade en helt annan ton i teatern än i tidningarna. Och så vidare. Se den bara se den vettja!

Puss!

Kaiser Chiefs - Everyday I love you less and less

För att det vore grymt om Kaiser Chiefs kunde komma till Sverige i sommar. Ja jag skulle bli glad.

Kommentarer
Postat av: Che

Får jag börja jobba hos er så min hund kan följa med till jobbet? Snälla!?

2012-03-15 @ 21:06:19
Postat av: Che

Jag lovar att i så fall bli mäkta spelat förfärad över bajskorven. Jag är ju blandning av dalkulla och norrländska. Då kan vi inte bara berätta historier med viss överdrivenhet, vi är också jäkligt bra på att spela teater i olika sammanhang.

2012-03-15 @ 21:08:30
Postat av: Matilda

åh, hundar på jobbet! vad har du för ett jobb egentligen?

2012-03-15 @ 21:24:14
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com/
Postat av: hogie

Hunden får EGENTLIGEN inte vara här. Men eftersom alla tycker så mycket om Calle så är det ingen som riktigt säger ifrån. Jobbar på studieförbund så det är rätt mycket folk här om dagarna också. Tanterna som läser franska... De älskar verkligen Calle. Så ibland är det nog bra att han är här. Han blir som ett säljtrick för att de ska fortsätta ha sina cirklar här.



Jag gillar hur du tänker, Che.

2012-03-16 @ 09:33:38
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: fedt.

hoogan du måste lyfta på din feta röw emellanåt och bege dig utanför landets gränser. jag lovar att konserterna är bättre där ute.

2012-03-16 @ 09:57:10
Postat av: hogie

Vad menar du? Jag tycker festivalerna har en rätt bra lineup hittills. Och då är det ju ändå en hel del bandsläpp kvar.

2012-03-16 @ 13:23:04
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

P.S. Min röw är inte fet, den är ser bara ut så för att killar ska älska mig och vilja göra barn med mig D.S.

2012-03-16 @ 13:23:41
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: fedt.

gäller även festivaler.



jag vet.. jag har ju fått äran att få klämma på den.

2012-03-17 @ 07:53:43
Postat av: hogie

Festivaler är bra om jag slipper camping. Det är liksom inte roligt längre.



Ja du har haft det bra du... Men du har för små händer för mitt barnfödararsle.

2012-03-18 @ 20:54:25
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0