Det är lite konstigt, tycker jag

Ettusenetthundrasexton. 
 
En sak som jag har märkt. Det är att människor, i mitt medialt sociala nätverk, väldigt ofta äter sin middag framför teven? Det känns inte rätt. Varför gör ni det? Har ni inget köksbord? Vill ni inte prata med varandra? Är det vi som missat något? 
 
Framför allt på helgerna tycker jag det är mycket instagrammande och facebookande på nån tallrik i förgrunden, ett öl-/vinglas och teven i bakgrunden. Vet inte vad ni har för soffbord, men jag får nog ont i magen om jag skulle sitta böjd framför soffbordet. 
 
Det funderade jag på just nu. Annars är jag väldigt lycklig för jag har varit hos sjukgymnasten. Nån gång ska nog jag bli sjukgymnast. 
 
Puss!
 
Culture Club - Karma Chameleon
 
För att det är en väldigt rolig låt. 

Kommentarer
Postat av: Ann

Haha! Äter ALLTID ALLTID ALLTID mat framför teven. Kan räkna på ena handens fingrar antalet gånger jag ätit middag i köket (när vi haft gäster). Det är ju enda gången jag har ro att sitta och se på teve! När man äter är perfekta stunden ju!

Svar: Men du har säkert ett sånt där bord från 50-talet som man ser i amerikanska filmer ;)! Alltså ett sånt där klaffbord som fälls upp enbart för att äta ifrån.
hogie

2013-02-06 @ 17:33:41
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: Pernilla

jag sitter vid vårat köksbord nu! men vi äter också alltid framför teven... men det är bara för att vardagsrummet & köket är ett enda stort rum så det känns som att.. ja, vafan. men när vi hade ett kök som var ett kök var jag jättepetig med att vi skulle äta vid köksbordet. och när ofelia börjar äta riktig mat ska vi börja äta vid köksbordet igen. och JA, jag får skitont i magen av att äta vid soffbordet...

Svar: Ibland sitter vi framför teven om vi köpt snabbmat. Men annars skulle jag nog bara tycka det kändes konstigt. Som att man vill slippa umgås. Menar inte att ni inte FÅR sitta framför teven! Sitt var ni vill! Kanske inte toan...
hogie

2013-02-06 @ 21:52:40
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: Marita

Är så tråkigt att sitta själv vid köksbordet. ;)

2013-02-09 @ 14:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0