Förstoppad på så många sätt

Ettusenetthundraelva. 
 
Har ni haft förstoppning nån gång? Inte jag heller. Eller ja, jag tror att jag har haft det nu. HELVETE. Så igår öste jag i mig linfrön, bran flakes och katrinplommon. Bad vid sängdags någon enkel bön till varfri skapare. Blev oerhört besviken när jag inte fick morgontoa. Men lyckan när jag såg att det var tomt i mitten av korridoren på jobbet. Jag bajsar inte på jobbet. Det. Går. Inte.
 
1. Toaletten är MITT i korridoren
2. Jag är vegetarian. Det kan ibland alltså lukta mer än vad jag tror köttätares bajs gör. 
3. Det tar mentalt stopp. 
 
Men nu så. Jag bajsade nyss utan att bli blå i ansiktet, grina lite lätt eller med känsla av att ringmuskeln snart ska brista. 
 
Varför jag delar med mig av det här? Jag är så förbannat trött på att läsa på facebook om folks sjukdomar och bäbisar som inte sover och bäbisar som bajsar. Hade ni velat så hade jag kunnat berätta för er innan ni blev gravida att 
 
1. Bäbisar bajsar
2. Bäbisar blir sjuka
3. Bäbisar sover ibland dåligt och på oregelbunda tider. 
4. När ni ligger med någon så kan det bli en bäbis som gör något (eller allt) av tre ovanstående saker. 
 
Suprise. 
 
Detta gäller så klart även vuxna människor som öppet delar med sig av sin MISÄR. 
 
Jag har i alla fall bajsat och det var jätteskönt. 
 
Puss!
 
Maia Hirasawa - Gothenburg
 
För att jag lyssnat massor på Maia idag. Så fint så.

Kommentarer
Postat av: Apan

Ja det där bebissnacket är skittråkigt!! Man ba "ja...?"
Konstigt att en själv inte får lika många likes när man sprider Facebook-glädjen över en lyckad avföring.
Blir du förstoppad igen så rekommenderar jag "laxoberal"! Bäst.

Svar: Jag förstår att de tycker det är jobbigt att vara sjuk eller att ungarna är sjuka... eller vad som helst om ungarna egentligen... Det jag tycker är konstigt är att man går till datorn/mobilen och skriver typ... "Jaha, fick sova tre timmar innan lillen vaknade :/ Kul... Nu är han dålig i magen också :/ det är blir nog en rolig dag!!! :/". VAD får man ut av det? I don't get it.Tack för tips! Ska försöka att aldrig mer bli förstoppad!
hogie

2013-01-14 @ 16:21:10
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Pernilla

jag brukar skriva såna där saker om jimmy på facebook istället. som "idag åt jimmy upp all maten och sedan var han så duktig och ställde undan tallriken efter sig och gick och la sig utan gnäll och somnade direkt han är så duktig min lilla kille!" man får inga likes då heller...

men luktar inte vegbajs godare än köttbajs? det har jag för mig att jag har hört på radion nångång. hur de nu gjort den undersökning vet jag inte...

Svar: Märkligt alltså! Du kanske glömmer göra den här smileyn - =/?
Har svårt att tro det där om bajset.. Det finns ju en diskussion som säger att kött ligger i magen och ruttnar. Men det är inte sant (yes, jag är på den sidan). Kände så väl igen mig i Lars som var med i Big Brother (han är vegan). De andra dog nästan när han pruttade eller hade bajsat. Jag kände gemenskap. Jag säger inte att köttätares bajs INTE luktar... för det gör det.
hogie

2013-01-15 @ 13:15:07
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: Marita

Oavsett vad vi än äter brukar det lukta umpa på toa när det bakre hålet har gjort sitt. Vet inte om du redan har testat, om inte, prova följande = När du är klar, tänd en tändsticka och blås ut den direkt och direkt är lukten-odören borta! :D

2013-01-19 @ 17:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0