Bindor är dessutom rätt osköna

Ettusenetthundratrettiofem. 
 
Hej. Jag har mensvärk. När jag var tonåring och nästan dog av mensvärk (obs ej överdrift) så sa mamma alltid "Vänta tills du får barn, då blir det bättre!". DIN JÄVLA LÖGNARE! Ok, det är något bättre. Men inte FAN är det bra. Och varför ens säga så till en femtonåring? Ja jag vet inte. För att hennes generation kanske födde barn när de var tolv och förväntar sig att min generation också skulle göra det. MEN NEJ. Medelåldern för att föda barn i Sverige är 29 år. För männen är det 31,5. BARA SÅ NI VET ALLA MAMMOR DÄR UTE MED MENSVÄRKANDE TONÅRSDÖTTRAR. 
 
Kanske om ni bor i Hagfors att medelåldern är 17 eller någon annan ung bortkastande ålder. Men i resten av landet är det TJUGONIO år.
 
Mensvärk måste ändå vara den sämsta smärtan någonsin. Smärta i magregionen är liksom aldrig bra. Det enda som är bra med det är att man inte är gravid. När jag var tonåring så var vi minst två gånger på akuten för de trodde det var blindtarmen. Trots att det inte gjorde ont när vi gjorde klämtestet hemma? Men då tänker jag så här: varför gör inte sjukvården något? Om en tjej i fjorton-femtonårsåldern har så ont att hon ligger på golvet och gråter - borde inte något vara ganska fel då? Vet inte hur många gånger jag varit på vårdcentralen och hos barnmorskor. Men nä. För sen dess har jag fått äta p-piller. Mot mensvärk. Hur löjligt är inte det?
 
Nej jag blir bara förbannad. Vi får ta't en annan gång. 
 
Puss!
 
Queens of the stone age - Feel good hit of the summer
 
För att jag får väl börja knarka helt enkelt. Det behöver inte vara svårare än så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Apan

Mamma har oxå alltid sagt det, DÄ BLIR BÄTTRE NÄR DU FÅR
BARN. Ja men vilken jävla tröst lixom. På senare år har jag även hört motsatsen, att det kan bli värre. Jaja.
Men du verkar ju ha riktig jävlig mensvärk, din stackare, finns det verkligen ingen medicin? Alltså inget? P-piller är ju egentligen helt värdelöst...

Svar: Först trodde jag det var värre. Men sen insåg jag att det bara var för att jag glömt bort känslan av mensvärk.. Man är ju skonad där ett tag ;) Jo, jag hade en medicin i högstadiet innan jag började med p-piller (eller minipiller om en ska vara petig). Men man var tvungen att ta den innan smärtan peakade. Oftast blir jag ATTACKERAD av mensen så det hjälpte liksom inte ändå.
hogie

2014-08-21 @ 14:42:10
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Pernilla

det där minns jag också att nån kompis mamma sa till henne, hon hade också sådär sviiiinont och fick bara p-piller mot det. fast det hjälpte knappt heller, det enda som hjälpte var att sitta i duschen och stråla varmvatten mot magen. men det går ju liksom inte att sitta så i flera dagar, man måste ju leva också!

Svar: Eller hur? Helt sjukt. Hade det varit män som hade mensvärk så hade säkert problemet varit löst för längesen.
hogie

2014-08-26 @ 21:59:48
URL: http://chibichibimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0