Värmländska i mitt hjärta

Ettusenetthundratrettiotvå.
 
Det finns nästan ingenting som är roligare än Värmländska. För inte längesen cirkulerade ett klipp med en kvinna utanför Arvika. Det kan vara det roligaste värmländska klippet någonsin! 
 
 
SMUUULAAAN. 
En gång kunde vi även läsa ett utdrag ur en polisrapport. På värmländska. De hade avlyssnat en bov och ordagrant skrivit ner det som sades. Den ska jag också leta upp så ni får läsa... Han var bland annat "Utö mä huun, han var tvungen å drite"
 
En annan favorit är den fiskande värmlänningen
 
 
Älskar Värmland jag. 
 
Puss!
 
Miss Li - I finally found it
 
För att jag tror att det äntligen har kommit en Miss Li-låt som jag faktiskt tycker är BRA. Va kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0