Det är så man får astma

Ettusenetthundratrettionio. 
 
Imorrn är det lördag. Då ska jag jobba. Sju till sju. Skulle jag gissa. Fi satan. Ongen har inte gått upp när jag går och när jag kommer hem sover hon. På dagarna träffar dagmamman henne mer än vad jag gör.
HON KOMMER GLÖMMA BORT MIG!!
 
Hela tiden har vi fått höra vad duktig hon är på allt. Att hon kan så mycket. Men det har slagit mig. Har varit hemma hos vänner och det är tamjefan fläckfritt. "Det är såååå stööökigt!". Skit ner dig! Hos oss är det ett BOMBNEDSLAG. Jag väljer att sitta med henne och plocka i och ur nagellack ur en ryggsäck istället för att diska. Jag väljer att gå till lekparken med henne istället för att dammsuga. Vi sitter i soffan och läser böcker i stället för att tvätta. Vi får städa när vi hinner. Det är så hetsigt allting. Ungarna ska vara rena och fina. Hemma ska vara rent och fint. Du ska hinna med så många aktiviteter som möjligt. För din skull menar jag då.. inte barnet. 
 
Men så är vi ovänner rätt ofta. För att det är stökigt. Vi bor väldigt dumt. Det finns inga förvaringsmöjligheter what so ever. Allt är framme överallt. Jag blir yr av'et. Av röran. Jag tänker att det kanske kommer bli lite städat hemma nu när hon börjar hos dagmamman. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHA. Eller hur!!
 
Det är en väldigt fin september vi har. Varje morgon hela veckan har det varit soligt och dimmigt. Fantastiskt fint. Idag var det mest dimmigt.. Men fint ändå.
 
 
Puss!
 
In Flames - Everything's Gone
 
För att jag håller på att lyssna in mig. Senaste plattan är inte bra. Än. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0